ویژگیهای ساختاری تانگ درام
همانطور که در بالا گفت شد، تانگ درام اولین بار به کمک سطح پایینی یا تقریباً گود یک کپسول گاز ساخته شد اما اکنون شکل آن دچار تغییراتی شده و ساختاری شبیه یک هنگ درام پیدا کرده است. این ساز یک ساز بسیار جوان است که در سال 2007 اولین بار به جهان معرفی شد. سازندهی ساز زنی بود که به ساز هنگ درام علاقه داشت اما به دلیل مشکلات مالی قادر به خریدش نبود و در نتیجه یک جایگزین برای خود ساخته بود. ساختار کنونی ساز تقریباً مشابه با هنگ درام است با این تفاوت که از نظر اندازه از هنگ درام بسیار کوچکتر است. همچنین بر خلاف هنگ درام که با دست نواخته میشود، این ساز هم با ضربان انگشت و هم چوبهای طبل نواخته میشود. برخلاف هنگ درام که به صورت دستی ساخته میشود، تانگ درامهای امروزی دستگاهی ساخته میشود. این ساز طنین و پژواک زیادی دارد و نوتهای آن از هشت تا ده نت بسته به مهارت نوازنده متفاوت است. تانگ درام را تنها یک بار کوک میکنند و بعد از آن به ندرت به کوک دوباره نیاز خواهد داشت.
موسیقی در شهر برلین
از قرن هجدهم، برلین یک مرکز موسیقی تأثیرگذار در آلمان و اروپا بوده است. ابتدا به عنوان یک شهر تجاری مهم در اتحادیه هانسی، سپس به عنوان پایتخت رای دهندگان براندنبورگ و پادشاهی پروس، سپس به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای آلمان، فرهنگ موسیقی تأثیرگذاری را پرورش داد که تا به امروز پابرجا است. برلین را میتوان بهعنوان بستری برای رشد جنبش قدرتمند گروه کر که نقش مهمی در اجتماعیسازی گسترده موسیقی در آلمان در طول قرن نوزدهم ایفا کرد، در نظر گرفت. برلین دارای سه خانه اپرای اصلی است: دویچه اپر، اپرای دولتی برلین و کومیشه اپرا است. بسیاری از چهرههای مهم موسیقی در برلین به دنیا آمده یا فعالیت داشتهاند. آهنگسازانی مانند یوهان یواخیم کوانتز، کارل فیلیپ امانوئل باخ، برادران گراون، ویلهلم فریدمان باخ، کارل فردریش کریستین فاش، یوهان فردریش رایشارت، کارل فردریش زلتر و .... همگی به این شهر برمیگردند. علاوه بر این، برلین به عنوان مرکز تئوری و نقد موسیقی در قرن هجدهم با شخصیتهای برجستهای مانند فردریش ویلهلم مارپورگ، یوهان فیلیپ کرنبرگر، کوانتز و سی پی ای باخ که رسالههایشان در سراسر اروپا معروف است، شناخته میشود.