کلاس کیبورد برلین آنلاین مجازی



کلاس آموزش کیبورد




 

ساختار ساز کیبورد

ساز کیبورد از نظر ظاهری شباهت زیادی به ساز پیانو و ارگ دارد. به طور کلی کیبورد در گروه سازهای شستی قرار دارد. کلیدهای این ساز در ترتیب مشخصی کنار هم قرار گرفته‌اند که می‌توانند طیف گسترده‌ای از صداها را تولید کنند. از نظر تعداد کلید این ساز به به سه گروه 61، 76 و 88 کلیدی تقسیم می‌شود. همچنین در تقسیم بندی دیگری آنها را به انواع سبک، متوسط و سنگین نیز تقسیم‌بندی می‌کنند. ساز کیبورد یک ساز الکتریکی است و تفاوت‌های واضحی از نظر نحوه‌ی تولید صدا با ساز ارگ و پیانو دارد که در ادامه توضیح می‌دهیم. این ساز یک حافظه‌ی داخلی دارد که امکان ضبط صدا یا ریختن آهنگ‌های مختلف توسط فلش مموری در آن را ممکن می‌کند. این ساز قابلیت اتصال به کامپیوتر، بلندگو، میکروفن و .... را دارد. همچنین نور صفحه، سرعت ریتم، ویرایش ریتم، صدا سازی، تنظیم گام‌ها، ضبط صدا و بسیاری امکانات دیگر نیز در این ساز در دسترس است که مدیون الکتریکی بودن آن است.

موسیقی در شهر برلین

از قرن هجدهم، برلین یک مرکز موسیقی تأثیرگذار در آلمان و اروپا بوده است. ابتدا به عنوان یک شهر تجاری مهم در اتحادیه هانسی، سپس به عنوان پایتخت رای دهندگان براندنبورگ و پادشاهی پروس، سپس به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای آلمان، فرهنگ موسیقی تأثیرگذاری را پرورش داد که تا به امروز پابرجا است. برلین را می‌توان به‌عنوان بستری برای رشد جنبش قدرتمند گروه کر که نقش مهمی در اجتماعی‌سازی گسترده موسیقی در آلمان در طول قرن نوزدهم ایفا کرد، در نظر گرفت. برلین دارای سه خانه اپرای اصلی است: دویچه اپر، اپرای دولتی برلین و کومیشه اپرا است. بسیاری از چهره‌های مهم موسیقی در برلین به دنیا آمده یا فعالیت داشته‌اند. آهنگسازانی مانند یوهان یواخیم کوانتز، کارل فیلیپ امانوئل باخ، برادران گراون، ویلهلم فریدمان باخ، کارل فردریش کریستین فاش، یوهان فردریش رایشارت، کارل فردریش زلتر و .... همگی به این شهر برمی‌گردند. علاوه بر این، برلین به عنوان مرکز تئوری و نقد موسیقی در قرن هجدهم با شخصیت‌های برجسته‌ای مانند فردریش ویلهلم مارپورگ، یوهان فیلیپ کرنبرگر، کوانتز و سی پی ای باخ که رساله‌هایشان در سراسر اروپا معروف است، شناخته می‌شود.








نظرات هنرجویان