ویژگیهای ساختاری کنترباس
کنترباس سازی از خانوادهی ویولن و یک ساز زهی آرشهای است که از نظر شیوهی نواختن شبیه به ویولنسل است به طوری که روی زمین و بین پای نوازنده قرار میگیرد. این صدا بمترین صدا را در بین سازهای زهی در دنیا دارد. مانند سایر سازهای این خانواده کنترباس نیز از چهار بخش اصلی یعنی دسته، تارها، کاسهی طنینی و آرشه تشکیل شده است. طول کلی ساز در حدود یک متر و 80 سانتیمتر است. تعداد تارها چهار عدد است ( نمونههای 5 سیم این ساز نیز وجود دارد) و کاسهی طنینی چوبی و گلابی شکل است. آرشه نیز از جنس موی اسب است و برای این ساز در دو مدل فرانسوی یا آلمانی استفاده میشود. سیمهای کنترباس برعکس ویولن کوک میشوند. از این ساز در ارکسترها برای ایجاد بمی و سنگینی در قطعه استفاده میشود. به دلیل قدرت بالای صدای این ساز به نردت قطعهی سولو برای آن نوشته میشود و معمولاً به همراه دیگر سازها استفاده میشود. یکی از مشکلات اساسی که این ساز دارد، اندازهی بیش از حد بزرگ آن است که جا به جایی اش را دشوار میکند. از معروفترین نوزاندگان این ساز میتواند به پائول چمبرز و جیمز جمرسون اشاره کرد.
آموزش موسیقی در فیلادلفیا
شهر فیلادلفیا، پنسیلوانیا، دارای میراث موسیقی پر جنب و جوش و مستندی است که به دوران استعمار باز میگردد. نوآوری در موسیقی کلاسیک، اپرا، R&B، جاز و سول باعث شهرت ملی و بین المللی موسیقی فیلادلفیا شده است. مؤسسات موسیقی فیلادلفیا برای مدت طولانی نقش مهمی در موسیقی پنسیلوانیا و همچنین تأثیری در سراسر کشور، به ویژه در توسعه اولیه موسیقی هیپ هاپ ایفا کردهاند. جمعیت متنوع فیلادلفیا نیز به دلیل سبکهای مختلف از رقص هال گرفته تا موسیقی سنتی ایرلندی و همچنین صحنهی موسیقی کلاسیک و فولک پر رونق به آن شهرت بخشیده است. این شهر بسیاری از آهنگسازان و نوازندگان مشهور و معتبر آمریکایی از جمله لئونارد برنشتاین و ساموئل باربر را در طول قرن بیستم و کنونی در خود پرورش داده است. این شهر به همان اندازه نقش برجستهای در توسعه موسیقی عامه پسند داشته است. در سالهای اولیه راک اند رول، تعدادی از خوانندههای محبوب متولد جنوب فیلادلفیا از جمله چابی چکر، فرانکی آوالون و بابی رایدل به عرصهی موسیقی آمدند. جشنوارهی واوا، جشنواره هنری مانایونک، جشنواره موسیقی راش، جشنواره مردمی فیلادلفیا، جشنواره حاشیه فیلادلفیا و ... از مهمترین جشنوارههای این شهر هستند.