ویژگیهای ساختاری کنترباس
کنترباس سازی از خانوادهی ویولن و یک ساز زهی آرشهای است که از نظر شیوهی نواختن شبیه به ویولنسل است به طوری که روی زمین و بین پای نوازنده قرار میگیرد. این صدا بمترین صدا را در بین سازهای زهی در دنیا دارد. مانند سایر سازهای این خانواده کنترباس نیز از چهار بخش اصلی یعنی دسته، تارها، کاسهی طنینی و آرشه تشکیل شده است. طول کلی ساز در حدود یک متر و 80 سانتیمتر است. تعداد تارها چهار عدد است ( نمونههای 5 سیم این ساز نیز وجود دارد) و کاسهی طنینی چوبی و گلابی شکل است. آرشه نیز از جنس موی اسب است و برای این ساز در دو مدل فرانسوی یا آلمانی استفاده میشود. سیمهای کنترباس برعکس ویولن کوک میشوند. از این ساز در ارکسترها برای ایجاد بمی و سنگینی در قطعه استفاده میشود. به دلیل قدرت بالای صدای این ساز به نردت قطعهی سولو برای آن نوشته میشود و معمولاً به همراه دیگر سازها استفاده میشود. یکی از مشکلات اساسی که این ساز دارد، اندازهی بیش از حد بزرگ آن است که جا به جایی اش را دشوار میکند. از معروفترین نوزاندگان این ساز میتواند به پائول چمبرز و جیمز جمرسون اشاره کرد.
آموزش موسیقی در بوستون
شهر بوستون بخش بزرگی از صحنهی موسیقی فعلی در ایالت ماساچوست آمریکاست که شامل چندین ژانر راک و همچنین موسیقی کلاسیک، فولک و هیپ هاپ است. شاید تاثیرگذارترین آهنگساز اولیه ایالات متحده لوول میسون باشد. میسون یکی بومی اهل بوستون بود که علیه استفاده از نشانهگذاری نت شکل و آموزش نت به شیوهی مرسوم و استاندارد در آن دوره مبارزه کرد. میسون موسیقی آمریکایی را به سمت مدل اروپایی امروزیاش سوق داد. به جز میسون، موسیقیدانهایی مانند آرزمویت، جیمز تیلور، دونا سامر، گروه دکارز، گروه جی.گیل/ پیتر ولف، جان بینز، گروه نیو ادیشن و ... نیز به شهر بوستون تعلق دارند. خانه بلوز، سالن سمفونیک، والی، باشگاه راک بهشت، باشگاه پاسیم، تالار موسیقی برایتون، سینکلر و ... از معروفترین سالنهای موسیقی در بوستون هستند. جشنوارههای بوستون کالینگ، ادلات سامر کمپ، کمبریج دنسی پارتی، گرین ریور و ... مهمترین جشنوارههای موسیقی بوستون هستند.