نحوه گرفتن ویلن


توسط : امیرحسین زمانی
1399/06/22
713 بازدید
Like
2

نحوه گرفتن ویلن
نحوه گرفتن ویلن
نحوه گرفتن ساز ویلن
روش صحیح به دست گرفتن
روش صحیح به دست گرفتن
روی یک صندلی با تکیه گاه صاف بنشینید یا صاف بایستید. فرقی نمی کند که بنشینید یا بایستید ، اما مهم این است که کمر خود را درگیر نگه دارید  و صاف بنشینید یا بایستید. شما می خواهید احساس کنید که از طریق بدن قدرت دارید.
غوز نکنید غوز باعث کاهش سرعت و در نهایت درد می شود. هنگام نشستن ، هر دو پا باید روی زمین با همان موقعیتی قرار بگیرند که انگار ایستاده اید.
پاها راست قرار دهید. اگر ایستاده اید ، پاها را در فاصله ای راحت از یکدیگر قرار دهید. فاصله آنها باید کمی از عرض شانه فاصله داشته باشد ، در حالی که پای چپ شما کمی جلوتر از پای راست است. وزن خود را کاملاً مساوی بین دو پا قرار دهید. هنگام حرکت هنگام نوازندگی ، ممکن است وزن را بین پاها تغییر دهید.
نکته: وضعیت بدن شما مهم است. دالیا میگوئل ، یک معلم ویولن ، می گوید: وقتی با ویولون می ایستید پاهای شما کمی از هم دور می شود. ویولن را روی شانه خود ، نزدیک استخوان ترقوه خود قرار دهید و سعی کنید آن را با انگشت چپ خود قرار دهید. همچنین در حالی که ویولن را در دست دارید مچ دست خود را جمع کنید.
قرارگیری ویلن روی بدن
قرارگیری ویلن روی بدن
ویلن را روی گردن و شانه خود قرار دهید. شما باید انتهای وسیع ویلن را روی قسمت چپ  گردن خود قرار دهید و گردن ویلن رو به بیرون باشد. باید یک موقعیت نسبتاً طبیعی و پایدار احساس شود.
چانه خود را بر روی قسمت چانه ویلن قرار دهید. سر را مستقیم پایین بیاورید تا جایی که چانه راحت باشد. این ممکن است کمی طبیعی تر باشد ، اما شما همچنین نباید خود را بیش از حد تحت فشار قرار دهید. چانه شما فقط باید بیفتد ، کشیده نشود.
سر خود را به درستی زاویه دهید. اکنون که چانه شما روی چانه ویلن قرار دارد ، سر خود را کمی به سمت چپ بچرخانید تا از ویلن 90 درجه فاصله بگیرید. می خواهید سر خود را به گونه ای بچرخانید که چانه شما در حالت استراحت قرار داشته باشد و به چانه ویلن ختم شود.
ویلن را به سمت مرکزبدن  بچرخانید. باید خطی ایجاد کند که از بینی شما به سمت بیرون بدن امتداد داشته باشد.  این روش صحیح نگه داشتن ویلن است. اگر اولین بار است که ویلن می گیرید ، دشوار به نظر می رسد ، اما این کار را انجام دهید. در غیر این صورت عادت های بدی پیدا خواهید کرد که پیشرفت در آینده را دشوار می کند.
نگه داشتن ویلن هنگام نواختن
نگه داشتن ویلن هنگام نواختن
 هنگام نواختن زاویه ویلن را نسبتاً ثابت نگه دارید. هنگام نواختن ، بسته به نوع موسیقی و سطح راحتی شما ، زاویه ویلن از چپ به راست نوسان می کند.  با این حال ، زاویه نباید بیش از 20 درجه منحرف شود.
ویلن را مستقیم با سیمهای موازی با زمین نگه دارید. ویلن تمایل به افتادن با بد وضعیتی دارد ، بنابراین اگر متوجه افتادن مداوم ویلن می شوید ، وضعیت خود را بررسی کنید. برای کمک به این موضوع ، یک طناب را از سقف ببندید و آن را به طومار ویلن وصل کنید. اطمینان حاصل کنید که طناب در هنگام قرارگیری ویلن در موقعیت مناسب ، به اندازه کافی کوتاه و کشدار است.
دست چپ خود را در انتهای گردن ویلن ، قبل از تکیه ها قرار دهید. گردن را بین انگشت شست چپ و انگشت سبابه خود نگه دارید ، انگار که آن را فشار می دهید. نیازی نیست خیلی محکم آن را بگیرید ، در غیر این صورت دست دچار گرفتگی خواهید شد.
انگشت سبابه خود را به بالای گردن حلقه کنید. انگشتان باقیمانده نباید به ویولن تماس داشته باشند. ویولن باید به آرامی روی آن بند قرار بگیرد. وزن ویولن باید به طور مساوی بین این بند و استخوان ترقوه شما توزیع شود.
 
از مچ دست راست تا بازو یک خط مستقیم ایجاد کنید. مچ دست خود را نپیچید. این موقعیت یابی بسته به نوع موسیقی در حال پخش و اینکه از کدام سیم استفاده می کنید تغییر می کند. این موقعیت اصلی 1 است.
کمان را بگیرید. شما باید کمان را در انتهای دست نگه دارید. مانند یک چوب بیس بال آن را خفه نکنید. آن را با انگشت شست و انگشتان راست خود نگه دارید. انگشت سبابه شما باید بالای بالشتک آرشه قرار بگیرد و انگشت کوچک شما باید روی یک پیچ قرار بگیرد. حالا شما آماده نواختن هستید.










نظر خود را ارسال کنید