چگونه مهارت نواختن پیانو خود را افزایش دهیم(بخش3)


توسط : امیرحسین زمانی
1399/06/16
664 بازدید
Like
1

چگونه مهارت نواختن پیانو خود را افزایش دهیم(بخش3)
نحوه بهبود تکنیک در پیانو
مکان نشستن
موقعیت نیمکت پیانو خود را بررسی کنید. نشستن خیلی نزدیک یا خیلی دور از پیانو می تواند تکنیک شما را خراب کند و نواختن آن را بسیار دشوارتر کند. به همین ترتیب ، وضعیت بد بدن می تواند حرکات شما را محدود کرده و توانایی شما در نواختن قطعات را به مشکل بیندازد.
روی لبه نیمکت پیانو بنشینید و آن را به سمت جلو یا عقب حرکت دهید تا زمانی که دستانتان روی کلیدها هستند آرنج کمی جلوتر از شانه هایتان قرار بگیرند.
اگر شما دارای ستون فقرات منحنی یا ناتوانی مرتبط باشید ، ممکن است نتوانید به همان وضعیتی که یک فرد با تناسب اندام است بدون درد برسید. تا جایی که می توانید تکنیک را به بهترین وجه اقتباس کنید و در کمترین میزان احساس ناراحتی و در عین حال به حداکثر رساندن توانایی خود در نواختن ساز ، تمرکز کنید.
مطمئن شوید که مچ دستان شما به جای خم شدن ، مستقیم از بازوها کشیده شده است. خم شدن مچ دست شما می تواند باعث ایجاد تنش و فشار در عضلات شود که در نهایت منجر به آسیب دیدگی بیش از حد شود.
نکته: بدن خود را آرام نگه دارید. تنش توانایی نواختن شما را مهار می کند. هنگام نواختن ، مرتباً بدن خود را چک کنید تا تنش ها را شناسایی کرده و عضلات را در آنجا شل کنید.
تکنتک
قطعات را زود بخاطر بسپارید تا بتوانید روی تکنیک تمرکز کنید. اگر همزمان با یادگیری یک قطعه پیانو آن را بخاطر بسپارید ، دیگر نگران خواندن نت موسیقی یا فکر کردن روی نت ها نخواهید بود. در عوض ، می توانید روی وضعیت بدن و نحوه نواختن نت ها تمرکز کنید.
بعد از اینکه یک قطعه را حفظ کردید ، می توانید موسیقی را کاملاً احساس کنید. حتی بدون نت موسیقی ، این توانایی بصری را پیدا خواهید کرد که بدانید چه موقع باید پدال بزنید ، چه موقع با صدای بلند یا آرام بنوازید و همچنین چگونه روی نت خاصی در موسیقی تأکید کنید.
هنگامی که مجبور نیستید به این فکر کنید که کدام نت ها را بنویسید ، می توانید به راحتی روی سرعت و ریتم خود کار کنید.
شناسایی نقاط ضعف
نقاط ضعف فنی خود را شناسایی کنید. حتی باتجربه ترین نوازندگان حرفه ای پیانو نیز نقاط ضعفی دارند. به جای تلاش برای کار در اطراف آنها ، راه هایی برای به چالش کشیدن آنها و بهبود آن نقاط پیدا کنید تا جایی که دیگر نقاط ضعفی نیستند که شما را محدود کنند.
به عنوان مثال ، اگر دست چپ شما در مقایسه با دست راست شما ضعیف یا کند است ، تمرینات تقویت کننده و زبردستی را انجام دهید که روی دست چپ شما متمرکز است. دست چپ خود را به همان سطح راست بیاورید و سپس می توانید به تقویت هر دو دست خود ادامه دهید.
اگر حرکات خاص بیشترین مشکل را برای شما ایجاد می کنند ، آنها را بارها و بارها تمرین کنید تا حرکات تبدیل به مهارت شود.
قطعاتی را انتخاب کنید که نقاط ضعف شما را به چالش بکشد و شما را تشویق به پیشرفت کند ، به جای اجتناب از قطعاتی که بیشتر به مهارت های شما برای کار نیاز دارند. اگرچه ممکن است در ابتدا کار برایتان دشوار باشد ، اما این قطعات به شما کمک می کنند مهارت های نواختن خود را ارتقا دهید.
انگشتان
روی شکل دست خود کار کنید در حالی که از پیانو دور هستید. بسیاری از مبتدیان با انگشتان صاف پیانو می نوازند ، که این امر می تواند مانع از توانایی شما برای نواختن قطعات پیچیده تر شود. هنگامی که این عادت را پیدا کردید ، خلاص شدن از آن دشوار است. با این حال ، اگر وقتی نزدیک پیانو نیستید ، به طور مرتب انگشتان خود را حلقه کنید ، انگشتان شما یاد می گیرند که به طور طبیعی در این وضعیت قرار بگیرند.
یک توپ را در کف دست نگه دارید و انگشتان خود را به دور آن حلقه کنید تا از شکلی که هنگام نواختن پیانو باید ایجاد کنید تقلید کند. شما همچنین می توانید یک توپ را فشار دهید ، که به تقویت عضلات ریز دست و انگشتان کمک می کند.
اگر مرتباً تایپ می کنید ، سعی کنید هنگام تایپ کردن ، دست خود را در وضعیت مناسب نواختن پیانو نگه دارید. این به شما کمک می کند تا دستان خود را به ساختن این شکل عادت دهید.
مهارت های مختلف
از تمرینات دست و انگشت برای عضله سازی و مهارت استفاده کنید. با ورزش هایی که عضلات دست و بازوها را حالت می دهد ، مهارت های نوازندگی پیانو ، به ویژه توانایی حرکت سریع انگشتان را بهبود می بخشد.
برای شروع ، می توانید 20 تمرین مختلف هانون را به صورت رایگان در www.hanon-online.comاستفاده کنید. با این حال ، به خاطر داشته باشید که اگرچه تمرینات هانون می تواند برای مبتدیان عالی باشد ، اما محدودیت هایی دارد و به شما در دستیابی به بسیاری از تکنیک های پیانو که می تواند نوازندگی شما را بهبود بخشد ، کمک نخواهد کرد.
تمرینات دور از پیانو که برای تقویت دست و بازوها طراحی شده اند ، به نواختن پیانو نیز کمک می کند. به عنوان مثال ، ممکن است بدنبال تمرینات دست و بازو باشید که برای کوه نوردان طراحی شده اند.
پیانو سازی است که مناسب انگشتان بلند و دستهای بزرگ است. با این حال ، داشتن اندازه یا شکل دست کمتر از ایده آل به این معنی نیست که نمی توانید در ساز مهارت داشته باشید. الگوهای مختلف انگشت گذاری مختلفی وجود دارد که می توانید استفاده کنید.










نظر خود را ارسال کنید